Som handen i handsken

Nä men hörni, nu har det hänt nåt sånt där fantastiskt igen.

Jag köpte ju ett lås på Tradera i vintras. Eller rättare sagt, jag köpte ett dörrhandtag och med på köpet fick jag ett dörrvred som jag inte riktigt visste vad jag skulle använda till och inte heller hur det fungerade om jag ska vara helt ärlig.
Men så prövade jag det på torpets framdörr härom dan. Där fanns ett hål efter ett gammalt dörrvred och på insidan finns något som jag trodde var resterna av ett trasigt gammalt lås. Och så passar dörrvredet som handen i handsken! Det ser ut som om det alltid har suttit där! Det som jag trodde var ett trasigt lås var en helt fungerande fjäder som gör att klykan på insidan lyfts upp när jag trycker ner handtaget på utsidan. Det fjädrar så där alldeles lagom! Jag kanske kan smörja det en gnutta och skruva åt den fina fyrkantiga muttern lite till men sen är det klart! Otroligt...
 
 


Det kanske inte är så märkvärdigt för den som vet hur gamla lås brukar se ut och fungera men för mig som inte hade någon koll alls var detta lite av ett mirakel.

Kommentarer
Postat av: Therése

Det är byggnadsvårdslycka det! Grattis!!!

2013-04-25 @ 08:42:29
URL: http://flyttatorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0