Vila och väntan

 
Ja mina vänner...
Som ni märkt är det stilla och tyst på torpet nu.
Inga hammarslag ekar över sjön och
Inga flickor ligger längre i gräset och tittar upp i trädkronorna.
 
Torpet vilar och då passar jag också på att vila upp mig.
Samla kraft inför nästa säsong, nästa torpår.
 
Hemma i stan
i min varma lägenhet
läser jag trädgårdsböcker
och handlar små julklappar till torpet
 
Det här låset med tillhörande handtag som kom med posten idag
passar bra till min ytterdörr som helt saknar sådant
En alldeles fantastisk anordning
handsmidd, vacker och genialiskt enkel
kommer den säkert att hålla i ett par hundra år till!
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej!
Får man fråga var du har köpt den!? Jag letar efter något liknande och denna var väldigt fin! Mvh Amanda

2012-12-08 @ 18:38:41
Postat av: Lotten

Jag har köpt den på tradera. Ibland dyker det upp fina handtag och lås där som inte alls är så dyra.

2012-12-08 @ 18:57:24
Postat av: Marcus

Det var för länge mellan inläggen! Fint handtag.

2012-12-09 @ 13:32:16
Postat av: Angelica

Vilningskram! Och drömkram!!

2012-12-12 @ 20:29:01
URL: http://lillakrakslottet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0