Bestiga berg

Det finns kanske nån ibland er som tror att torpet är praktiskt taget färdigrenoverat nu.
Tro inte det.
Det finns säkert lika mycket kvar att göra som jag gjort hittills och det enda som har hänt är att jag har saktat ner på farten. Och på bloggandet.
Ett litet ryck har jag ändå gjort för att få klart lite innan vintern och det som händer just nu är att panelen på söderfasaden är på väg upp!
I helgen var Frida där och jobbade med mig. Och tog säsongens sista dopp i sjön med mig. Och eldade brasa med mig. Och plockade trattkantareller. Och besteg berg...
Det var riktigt härligt och fortfarande går det att sova i huset, även om det var rätt kallt om näsan den sista natten. Fortfarande når solen över granplanteringen och fortfarande går det att dricka sitt morgonkaffe ute i trädgården. Allra hellst hade jag velat vara på torpet varenda dag nu för att få ut mesta möjliga av denna härliga höst.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ekorren

Ett torp (eller vilket renoveringsprojekt som helst) blir nog aldrig riktigt färdigt - och det är ju tur för arbetet har sin tjusning. Både att planera det som skall göras och sedan se hur det utvecklar sig och kanske slutar i något helt annat än man tänkte från början är ju fantastiskt! Ni verkar för övrigt haft riktigt härliga höstdagar 😀

2015-10-06 @ 21:33:16
Postat av: Anonym

Duktiga ni är!

2015-12-01 @ 06:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0