Fröken byggnadsvård och konventet

 
Höstens absoluta höjdpunkt var när jag var på Byggnadsvårdens konvent i Mariestad.
När jag kom hem därifrån var jag alldeles uppfylld! Det var svårt att sätta ord på alla intryck så därför har jag inte skrivit om det här men när jag idag fick se mig själv på en bild från konventet på Byggnadsvårdsföreningens hemsida så kände jag mig lite manad att säga något om det.
 
För mig var känslan att vara på alldeles rätt plats. Som om alla "mina" människor träffats för att bara prata om sådant som jag älskar i tre dagar... Det är lycka det! Dessutom var det för mig första gången som mina två världar möttes och plötsligt blev en, den praktiska byggnadsvårdsvärlden och den mer teoretiska antikvarievärlden. Alla var som en enda stor familj på konventet! Och även om hantverkarna har längre skägg än antikvarierna så har de ju samma kärlek till hus och det var så fint att få träffas och prata över gränserna.
 
Och alla var ju där! Så det var mingel från morgon till kväll med stora delar av byggnadsvårds-Sverige. Kanske var det bara jag men jag tyckte nog också att det var en väldigt kärleksfull atmosfär. Och uppe på det en massa intressanta föredrag om aktuella frågor inom byggnadsvården. För min del hade konventet gärna fått pågå i 2 veckor och hållas mycket oftare än varannat år.
 
Jag rekommenderar det verkligen varmt!
 

Kommentarer
Postat av: Sonja

Verkligen roligt att höra att du hittat så rätt. För oss som följer din blogg känns det ju bara naturligt också, att du ska hålla på med det här. Tittar du på "Det sitter i väggarna" på Svt? Där får de ju in både byggnadsvård och annan historia. Intressant program för oss som gillar sånt.

2015-11-26 @ 20:12:29
Postat av: Lotten

Tack Sonja! Och ja, det har du ju rätt i, i Det sitter i väggarna möts ju världarna också. Även om tonvikten kanske är lite mer på historian där.

2015-11-26 @ 20:24:13
Postat av: Anonym

Absolut den bästa blogg som finns! Läst allt. Från början till.....kram

2015-12-05 @ 22:44:53
Postat av: Lotten

Inte klokt vad snällt sagt. Vem du än är... TACK! : )

2015-12-05 @ 22:58:58
Postat av: Monica

Tack själv :)

2016-01-14 @ 11:13:05
Postat av: Monica

Tack själv :)

2016-01-14 @ 11:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0