Hur ett torp kan förändra ditt liv

Jag har fått ett nytt helgjobb, och det känns lite som att komma hem.
Det är i butiken på Slöjd & byggnadsvård Nääs och jag är så himla glad, tänk att jag ska få jobba på mitt favoritställe! Bland människor som älskar att prata om mullbänkar, lerklining och kärnfuru precis som jag.
Det känns faktiskt lite overkligt fortfarande, hur kunde det bli så här bra?

Jag tror faktiskt att det var torpet som hjälpte mig att få det. Erfarenheten som det har gett mig.
I kombination med lite teorier jag lärt mig i skolan kanske...

Samtidigt behöver jag bara prata en liten stund med mina kunniga nya kollegor för att inse hur mycket det är som jag INTE kan. Men det fina med det här jobbet är att jag samtidigt som jag (förhoppningsvis) är till lite nytta kommer lära mig en väldig massa nya saker. Hur bra kan det bli?
 
 
En glad byggnadsvårds-Lotten får illustrera den här goda nyheten.
 

Kommentarer
Postat av: Viola_T

Gratulerar till att du finner din plats i livet! Såklart att torpet inverkat på din möjlighet att få detta arbete. Gamla hus kan ge vishet.

2014-12-12 @ 09:54:06
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Frida

Du lyssnar på dig själv och gör det du vill. Beundransvärt!

Du förtjänar att ha en riktigt bra plats i livet!

2014-12-12 @ 12:53:36
Postat av: Sonja

Gratulerar! Du är verkligen rätt person på rätt plats där. Längesedan jag var på Nääs nu, men där är ju härligt. Lycka till!

2014-12-12 @ 18:55:55
Postat av: agneta

Härligt roligt! Grattis, så kul att läsa den goda nyheten:-) glad jul å kram från Agneta

2014-12-12 @ 23:17:24
Postat av: anneli från Småland

Stort grattis till ditt nya helgjobb! Såå kul för dig. Ibland så löser det sig så bra. Lycka till!
kram från Anneli från Småland

2014-12-15 @ 08:16:06
Postat av: Therese

Grattis vännen!!! Sååå länge sen sist - träffas snart? kram från Ljungskile!

2014-12-15 @ 16:35:09
Postat av: Anna

Stort grattis! Kände ungefär likadant när jag fick jobb i Gysinge :)

2014-12-15 @ 21:41:08
URL: http://www.kulturgryningen.se
Postat av: Madeleine

Då får du jobba med min gamla klasskompis Linda!

2014-12-16 @ 20:12:09
URL: http://alfgardet.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Då får du jobba med min gamla klasskompis Linda!

2014-12-16 @ 20:16:58
URL: http://alfgardet.blogspot.com
Postat av: Lotten

Vad fina ni är allihop! Tack : )

2014-12-16 @ 20:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0