Hälsa på

Kan ni bevara en hemlighet?

Berätta det inte för någon men idag rymde jag till torpet. Jag borde fortfarande vara hemma och vila men nu gick det inte riktigt längre. Och hur ska jag egentligen kunna bli frisk utan torpet?

Så jag åkte dit och bara var där.
Iakttog och umgicks med sensommaren.

Och jag försöker tänka att det är någon mening med detta, att jag behöver det här lugnet efter ett väldigt stressigt år. Och att kroppen vet när det är dags att sätta stopp och lugna ner sig lite.

Men innan jag åkte därifrån spikade jag ändå upp en bräda.
Bara en liten...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sonja

Lycka till med tillfrisknandet!

2014-08-29 @ 22:05:03
Postat av: Agneta

Det var en god nyhet att du rymt till torpet! Har funderat på hur du har det när jag inte sett nått nytt här.... Godan ro, kramar och fler torpturer önskar jag till dej!

2014-08-30 @ 09:53:32
Postat av: Ulrika Granath

Lovar att hålla tyst men jag förstår dig, lite torp luft gör gott för kropp o själ.
Nästa gång kanske det blir två brädor...
Vackra bilder också.
Torpkram från Dalarna

2014-09-01 @ 09:45:41
Postat av: Karin

Alltså den tredje bilden här är helt MAGISK! Ser ut som nå rymddjur har landat i de djupa skogarna. Fint!!!

2014-09-03 @ 22:04:36
Postat av: Ann-Mari

Att få åka till sitt lilla hus kan verkligen göra underverk för både kropp och själ. Torp, landet, lugnet och naturen gör gott för stressiga själar - jag har själv varit där.
Ta hand om dig!

Och som vanligt är dina bilder så otroligt vackra!

2014-09-04 @ 06:55:35
URL: http://www.metrobloggen.se/haveievertoldyou
Postat av: blandare

Vilka fina bilder!

2014-09-04 @ 09:18:50
URL: http://www.nivito.se/rostfria-blandare
Postat av: Inger - Soldat Rymans stugor

Lite torpluft brukar göra susen för både kropp och själ, krya på dig!

2014-09-04 @ 15:49:50
URL: http://www.soldatrymansstugor.blogg.se
Postat av: Lena

Kan undra om det var dig jag såg på geovetarcenter idag när vi var på rundvandring? Precis när jag skulle våga mig fram och fråga om du var du, greppade du tag i en av våra klasskompisar du kände igen. Om det nu var du. Kanske var någon annan spontan och glad kulturvårdare som ser ut som du på bilderna. Hur som helst blev jag lite starstruck, så jag kanske inte vågat ge mig tillkänna ändå.
Hur som helst. Har haft några förvirrande och fullspäckade dagar här i Mariestad. Händerna längtar efter att jobba. Ja, hela kroppen faktiskt. Så, jag känner igen din frustration. Hoppas du får spika lite fler brädor snart nog. :-)
Ha en fin start på terminen!

2014-09-04 @ 20:48:26
Postat av: Lotten

Ha ha... Jo men visst var det jag! Så synd att du inte kom fram, jag vill ju gärna få träffa dig : ). Fast idag hade jag iofs lite brottom hem för jag skulle åka och titta på ett hus med en kompis. Kommer ni vara i Gbg nåt mer eller var det bara idag? Hoppas du kommer trivas i Mariestad!

2014-09-04 @ 21:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0