Dagen då träden slog ut

 
Härom dan började jag nästan gråta när jag kom till torpet, så vackert tyckte jag att det var. Detta säger väl antagligen mer om mig än om torpet men ändå... Det är fint nu.
 
Trädgården fick nya tillskott i form av ett löjtnantsghärta vid ingången, en massa pärlhyacinter som jag snott med mig från stan och ett land med ringblommor. Och växterna fick en hel murarkärra full med koskit i påskpresent!
 
 
Sen gav jag mig på takbjälkarna i köket som behövde justeras lite för att ligga i våg och ge ett plant underlag till innertaket. Nu är nämligen pärlsponten uppe på alla väggar och jag har beställt takbrädor. Det blir 195mm breda, hyvlade och spontade brädor. Väldigt lika de som satt i taket tidigare men som tyvärr inte gick att återanvända. Det var nämligen ett hopplock av olika längder som satt i kökstaket och de få som var hellånga lyckades jag spräcka när jag tog ned dem...
 
 
Och så högg jag ned en stor buske som började skymma utsikten utanför köksfönstret.
Här kan man nu sitta och se ut över sjön. Om man inte har något bättre för sig...

Kommentarer
Postat av: Viola_T

Vad bättre kan man ha för sig??? ;-)
Vackert ljus, vacker utsikt, rofylld plats...

2014-04-25 @ 15:12:16
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Joanna

Åh så vackert andas nästan ett sakralt lugn över platsen :)

2014-05-01 @ 23:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0