två husvisningar och en rädsla

Jag var på två husvisningar förra veckan. Det var gamla och slitna men väldigt fina hus båda två. Men det ena ska rivas för det var belagt med vite och det andra är granne med en ful industri, ja inbyggt i ett väldigt fult och olantligt område.

Vad ska en husälskare göra? Jag fotograferar och sparar för eftervärlden. Och delar med mig av några godbitar...

Och jag har en rädsla som kommer över mig ibland. Som jag nästan inte vågar säga högt.
Men tänk om alla fina gamla hus börjar ta slut? Tänk om jag redan sett alla? Ja i mina trakter då förstås.

Kanske är det för att det är så många av de fina hus jag sett under åren som inte finns kvar längre. De är allt för ofta renoverade, rivna eller helt enkelt rasade...

Och inte kommer det ju några nya 1800-tals hus,
att inte folk tänker på det!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Såg detta huset på annonsen. Såg så fint ut...

2013-02-28 @ 20:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0