Piff och Puff

Jag har gjort ett inredningspyssel!! Det är inte så mycket att skryta med egentligen men det händer så sällan och därför är det lite sensationellt. Förra helgen köpte jag nämligen två gamla kuddar för totalt 60kr på loppis. Eftersom de var fläckiga och gamla och min mamma har skrämt upp mig med att man kan få vägglöss av stoppade saker man köpt på loppis så kände jag att de behövde en viss uppfräschning. Därför tömde jag dem på stoppning och tvättade fodralen i maskin. Sen kunde jag sy om dem till nya fodral och stoppa i hela innerkuddar (med dunstoppning, det är ju bara naturmaterial som gäller på torpet)

Jag älskar såna här gamla kudd- och bolstervar i blekta, milda färger. Här har ni dem poserande under en nytryckt gammal karta från 1890 med torpet i mitten:
 


Det enda problemet är väl egentligen att de passar så bra i min lägenhet att det är en viss risk att de blir kvar här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0