Torpkonst

Eftersom jag bara har ett mycket litet förrådsutsymme på torpet måste det mesta av möbler och virke förvaras inne i huset. Det blir mycket runtflyttande allt eftersom jag behöver komma åt olika rum. Idag var jag tvungen att tömma vinden på allt det här:
 


Det är lite tjatigt eftersom det inte var så hemskt länge sedan som jag flyttade upp alltihopa men snart är det dags att höja takbjälkarna i köket och därför är det nu dags att börja frigöra dem.
Nu ligger allt mitt virke i vardagsrummet istället:
 


Och så eldade jag som vanligt. Det finns oändligt med gammalt halvmurket virke som behöver eldas upp. Jag skulle precis slänga den gamla luckan som suttit framför bakugnen på brasan, säker på att den var en ful 60-tals konstruktion. Men så tog jag mig en lite närmare titt och såg att den bara var tapetserad med en ful tapet. När jag drog loss den avslöjades ett konstverk. Iallafall i mina ögon...
Den behändiga lilla storleken på ca 50x50cm gör att det blir som en tavla och jag kommer spara den för att hänga upp på väggen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kan kallas kombinerad byggnadshistoria och byggnadsvård/Monica

2013-04-09 @ 16:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0