Skatter

Jag älskar när en liten ansträngning ger ett stort resultat. Som när jag rev ner det sista av taket/golvet mellan köket och vinden. Nu är det plötsligt öppet till nocken!
 
 
Och till på köpet hittade jag en skatt. Eller två till och med.
 
En 25-öring ifrån 1912 föll ner ur bjälklaget!
 
 
Det är så fint att tänka att den säkert tillhört den gamle torparen Rodin.
 
Och så hittade jag något ganska otippat: ett par kakelugnsluckor!
 
 
Vad jag kan se passar de till min kakelugn. Det roliga är att dessa är jättefina medan de som sitter på ugnen är helt bruna av rost. Hur kan de ha legat på vinden så länge och fortfarande se så fina ut? Det är nästan lite mystiskt... Men jag är förstås glad och nöjd!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Lägg tillabka myntet och låt det stanna i huset! Ibland placerar man ett mynt i ett hus (ditt hus är säkert äldre än myntet) men kanske har de renoverat något då och det är placerat där för att ge huset och de boende tur. Minns inte riktigt kanske var något om att hålla borta andar men ta inte ut myntet ur huset.

2013-06-29 @ 22:34:37
Postat av: Lotten

Ha ha... Det är lugnt, myntet ligger kvar i köket där jag hittade det. Fast i fönstret där jag kan se det. Men om det är som du säger så kanske jag ska lägga in det i vindsbjälklaget när jag bygger det, så är det liksom inbyggt i huset!

2013-06-29 @ 23:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0