Regn faller i min kaffekopp...

 
 
....och löv i vattenhinken
Och det kan bara betyda att torpsäsongen går mot sitt slut
 
 
Men i helgen har min kära pappa varit på sin årliga visit på torpet och tillsammans har vi gjort ett sista ryck.
Min pappa är stor och stark och envis och när han kommer får jag hjälp med de där allra tyngsta arbetena.
De jag omöjligt klarar ensam. Som att lägga i den sista syllstocken.
Jag orkar ju inte ens lyfta den själv.
Det är helt otroligt men nu är sista dåliga timmerstocken utbytt! Några små lagningar under fönster i dyl är kvar men inga hela stockar. Det tunga arbetet är nu över
 
 
Sommarens sista blommor står och vinkar hejdå
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag blir alltid så glad när jag kikar in och du har uppdaterat! En av få bloggar jag alltid återkommer till. Det blir så fint ihop på något vis, din text och dina bilder, så tack :)

2012-09-30 @ 20:49:52
Postat av: Lotten

Mmm vilken fin komplimang...
Tack ska DU ha : )

2012-09-30 @ 20:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0