Det nya landet

Jag bryter ny mark på torpet
erövrar nya kvadratmetrar
i kriget mot sly och ogräs och björnbärssnår
har jag vunnit flera slag nu

Två nya land har blivit till
och i det här har jag sått lin och ringblommor
med stråk av vallmo...
Ettåriga blommor som även fungerar som jordförbättrare
om man vänder ner dem i jorden på hösten



I det andra är det fortfarande tomt
men det lutar åt att det ska bli jordgubbarnas land


Och några av min allra käraste vänner har varit på besök
För första gången!
De har tjatat om att få komma till torpet
och jag har dragit ut på det
Rädd för vad de ska tycka

Fånigt, jag vet

Men hur det än är så måste man ha otroligt livlig fantasi
eller kisa väldigt mycket med ögonen
för att tycka att huset är mysigt nu

Men det gick bra
så klart
och vi hade jättemysigt

Deras underbara son var med
och han tyckte nog nästan lika mycket om torpet och mina blommor som jag gör!










Kommentarer
Postat av: Clara

Vilken otroligt mysig blogg du har! :)

Här kikar jag in fler gånger!

Önskar dig en fin kväll. Kram Clara

2012-05-14 @ 18:57:21
URL: http://clarastorpdrom.blogspot.com
Postat av: Stina Johansson

Om jag kisar jättemycket kan jag låtsas att jag ser ut över vattnet- på mitt torp-(fast det bara är åkrar):)

Det behöver inte du.

2012-05-16 @ 16:05:19
Postat av: Lotten

Tack Clara! Du är så välkommen : )



Stina- jag antar att du har en poäng ; ), sjöutsikten avleder ju uppmärksamheten lite om inte annat.

2012-05-16 @ 18:25:45
Postat av: Alicia Holm

Hej!

Ville bara säga att du har en fantastisk blogg! Satt en hel natt härom dagen, så nu har jag följt dina 3 år med ditt torp, fast under en kväll/natt ;)

Mycket inspirerande! kram!

2012-05-18 @ 13:57:10
URL: http://drommenilivet.blogg.se/
Postat av: Lotten

Det var roligt att höra Alicia! Jag är smickrad ; )

2012-05-18 @ 21:11:43
Postat av: elin

Hej!

Jag skulle kunnat skrivit den förra kommentaren för jag hittade din blogg av en slump när jag googlade på tapeten Mölletorp. Jag var tvungen att läsa din blogg från början och satt uppe tills det var färdigt.

Du skriver så bra och ditt projekt är så spännande att följa. Jag renoverar själv ett hus från 1918 och känner igen ditt engagemang. Du inspirerade mig att köpa blommor så nu har jag planterat en löjtnantshjärta, några myskmalvor, stockrosor och vallmo. Ska bli intressant att se om de tar sig.

/Elin

2012-05-21 @ 11:19:46
Postat av: Lotten

Tack, vad snäll du är : )

Du får lycka till med ditt hus och dina blommor!

Mölletorp är för övrigt en väldigt fin tapet... : )

2012-05-21 @ 11:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0