Klappa krokusar och ha det bra

Hur lycklig blir man inte av det nya livet som bubblar i rabatterna?
Istället för att jobba på torpet går jag runt och klappar krokusar och gullar med små bladrosetter...



Och så har jag lekt med grannpojkarna.
Mina kompisar på torpet är alla män i 60-70års åldern,
igår hängde jag med ganska många av dem.

Den första och jag tycker olika om det mesta men kommer rätt bra överens ändå.
Han muttrar alltid över vilket hopplöst projekt jag håller på med
men kommer alltid och tittar till mig varje gång jag är på torpet.
 
Den andra kallar mig sitt barnbarn och är väldigt andligt intresserad.
Han försöker ofta vägleda mig och igår pratade han om hur viktigt det är att låta hjärtat styra tankarna och inte tvärt om.
Och om vikten av meditation.
Han gav mig rådet att börja jobba med händerna istället för med människor...

Den tredje är tyst och försynt men så otroligt vänlig och hjälpsam.
Igår tillverkade han ett nytt bottenstycke till en av mina fönsterbågar!

En måbra dag på torpet!



Kommentarer
Postat av: Bosse

Hej!

Är skoj att följa din blogg!

Den här årstiden är det klart lockande att gå runt och pyssla med vårväxterna och uppleva deras framfart :-)

Saknar det från mitt tidigare gamla hus...

Läste din "om dig" - det är något speciellt med SAAB V4! På ett sätt den bästa bil jag haft, min röda av 1970-års modell. Hade den många år och sålde 1987.

Ditt lilla torp och det du fixar med där verkar bara sååå mysigt :-)

Hälsar

/ Bosse

2012-03-28 @ 15:40:47
URL: http://frittliv.autonomtech.se/
Postat av: Sara

Jag skulle vilja ha ett makroobjektiv till min kamera. Vad tror du om att köpa begagnat? På nätet eller i butik i sådant fall? Tittade lite på Tradera men blev genast bortkollrad eftersom jag inte vet vad jag är ute efter (vad det heter på fackspråk).

2012-03-28 @ 22:17:06
Postat av: Lotten

Ja du Sara, jag kan nog bara råda sig att läsa på lite mer innan du köper något. Jag har inget macro själv och vet inte så jättemycket om dem. Lycka till : )

2012-03-28 @ 22:28:54
Postat av: Anonym

Roligt det där med dina grannpojkar- det är väldigt roligt att "snacka bygge" med gubbarna. Jag har många engagerade grannar visar det sig- men de har väntat lite med att presentera sig- ville väl se om jag pallade med första året med det gamla rucklet- och de tycker ju synd om mig- ojojoj inget rinnande vatten och inget avlopp.(Jag har faktiskt flera ensamma kvinnor i husen runt om mig)

Men jäklar vad jag skulle slippa vara inne och renovera vill också bara vara ute och fixa med växterna och springer runt som en spårhund och kollar närsynt vad som kommit upp. Klappar varje liten knopp. Hos dig har ni nog kommit lite längre med våren. Heja våren!

2012-03-30 @ 11:00:00
Postat av: Stina Johansson

Hej Lotten skickade en anonym kommentar- tror jag, bara så du vet.....

2012-03-30 @ 13:58:03
Postat av: Lotten

Misstänkte att det kom från dig Stina ; ). Se nu till att njuta av våren och ta det lite lugnt också : )

2012-03-30 @ 14:28:47
Postat av: Viola_T

Goda grannar är nog något av det bästa som finns. Lev & må!

2012-04-01 @ 13:28:55
URL: http://morfarshus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0