1968 är inte så länge sen



Jag sitter och läser min nya bok
det var mer recept och mindre fakta än jag väntat mig
men visst är den inspirerande!

Och jag vill också passa på att berätta lite om mitt nya jobb.
I stort sett jobbar jag med samma sak som tidigare men ändå är det helt annorlunda.
Min nya arbetsplats är en gård på landet!

Där odlar man grönsaker biodynamiskt och där finns kor, får, höns och ett par hästar.
Varje dag jag jobbar åker jag BORT från stan och den sista biten kör jag på en slingrande grusväg mellan böljande åkrar.

Här är 1968 inte så länge sen och av mina nya kollegor vill de flesta arbeta så lite som möjligt och istället leva enkelt på landet, odla sin egen mat och snickra på sitt eget hus. Dessutom är konst och skapande självklara ingredienser i livet för de flesta.
Där och bland dem kan jag få chansen att lära mig mer om odling och djurhållning och jag kan få bolla mina tankar om renovering av gamla hus.

Jag älskar det redan och känner att jag har hittat hem!

Var ska det här sluta?

Kommentarer
Postat av: Viola_T

Men GRATTIS till ett helhjärtat liv!

2012-06-09 @ 20:09:21
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Sophie

Låter som en ren dröm att få arbeta så och att ha sådana kollegor. Att få arbeta i en miljö som är avstressande låter helt fantastiskt skönt!

2012-06-10 @ 18:22:35
URL: http://ettgammalthus.blogspot.com
Postat av: Lotten

Tack snälla Viola!



Och ja Sophie, mitt jobb är på många sätt är jättelyxigt : )

2012-06-10 @ 19:32:23
Postat av: Therése

Vad underbart! Grattis och välkommen till landet :) Jag tycker att du tar och slår till på detta vackra torp och flyttar det hit :)



http://www.blocket.se/vi/40802129.htm



2012-06-10 @ 22:21:56
URL: http://flyttatorp.blogspot.com
Postat av: Lotten

Åh, så fint det var! Ja, nu när du säger det så hade det ju varit skönt att ha lite närmare till jobbet ; ). Vi kanske ska bygga en by? En husräddar-by i Kungälvstrakten.... : )

2012-06-11 @ 08:53:48
Postat av: Maria

Hej Lotten!



Jag såg bilder på ditt torp då renoveringen startades 2010 och undrar om du fortfarande har kvar det? Jag skulle vilja få kontakt med dig angående en reklamfilmsinspelning, vi letar nämligen torp!



Du kan väl skicka ett mail till mig så kan jag få berätta mer?



Mvh

Maria

Production Manager

Acne Production

2012-06-12 @ 17:51:32
URL: http://www.acneproduction.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0