Tankar om tid

Jag har fått frågan några gånger på sista tiden om vad jag har för tidsplan för renoveringen av torpet.
Då har jag svarat 15 år.
Det har jag tagit ganska mycket ur luften, för det finns ingen planering för torpet egentligen.
Renoveringen går i den takt den går.
Men 15 år låter lagom mycket tycker jag.
Det är en väldigt lång tid men ändå ingen evighet.
Och två av dessa år har ju faktiskt redan hunnit gå`
(Jag blir nästan stressad när jag tänker på det)
Detta betyder alltså att torpet ska vara tip top år 2024.
Undrar just hur många av er läsare som orkar följa min blogg tills dess...


Kommentarer
Postat av: Marcus

Från min favvo:



Den mätta dagen, den är aldrig störst.

Den bästa dagen är en dag av törst.



Nog finns det mål och mening i vår färd -

men det är vägen, som är mödan värd.



Det bästa målet är en nattlång rast,

där elden tänds och brödet bryts i hast.



På ställen, där man sover blott en gång,

blir sömnen trygg och drömmen full av sång.



Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.

Oändligt är vårt stora äventyr.

2011-10-01 @ 21:48:25
Postat av: Lotten

Söt du är Marcus : )

2011-10-01 @ 22:35:37
Postat av: Lilian

Att följa din blogg i 15 år framåt tycker jag

låter bra.... ;)

Som sagt, så gillar jag den!!

Jobba lugnt.....

2011-10-02 @ 13:15:26
Postat av: Maja

Det SKA ta tid. Det är resan som räknas och färdigt - blir ett gammalt torp egentligen färdigt?



För oss tar det tid, lite tröttsamt ibland med all denna tid, men tänk så mycket dumheter vi hade gjort om allt hade fixats till i rödaste rappet. Man blir lite klokare för varje år som går...;)

Så... ta du det med ro.

/Maja

2011-10-02 @ 21:20:39
URL: http://www.fargtrappan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack! Jag tar det med ro faktiskt, känner att jag har försonats med att det kommer ta lååång tid. Hoppas bara att ni också gjort det!

2011-10-03 @ 12:36:23
Postat av: Hans

Låt det ta tid, låt det gå i lugn lunk. Då hinner du tänka både en och två gånger, fråga andra och till slut blir det riktigt bra.

Dessutom ska man unna sig att fina dagar bara kunna sätt sig ned, bara känna efter.

2011-10-03 @ 14:45:13
Postat av: MrsUniversum

Vi som sjunger långsamhetens lov...

2011-10-03 @ 21:00:26
URL: http://mittuniversum.wordpress.com
Postat av: Bosse Unnebäck

Så kul å följa dina funderingar om saker å ting,kul å se bilder på vyer man känner igen efter alla härliga sommrar man haft på torpet (Flodingsås) Häls:Bosse.

2011-10-06 @ 21:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0