Vilda djur i skogarna

Jag tog en bild på tranorna som flög över sjön i söndags kväll
Och så tänkte jag att jag kunde visa lite mer fotobevis på det rika djurlivet i skogarna kring torpet

Fågelllivet är väl minst sagt rikt
här finns, förutom tranor, häger, morkulla, ugglor, gök, stor hackspett....
och vi har till och med fått se en pilgrimsfalk som flög alldeles över våra huvuden när vi satt ute och drack kaffe!



Det här fotavtrycket på min lilla väg kommer från en grävling på promenad:



Och så är det ju älgarna...
som bajsar på mina blommor och nästan verkar bo inne i torpet när jag inte är där
En dag förra sommaren när jag var själv på torpet och satt nere vid badplatsen stod en älg och stirrade på mig från andra sidan sjön. Båda var lika nyfikna, det var en fin stund.

Den här bilden är också tagen från vägen upp till huset:



Så... jag är aldrig ensam när jag är ute på torpet

Kommentarer
Postat av: Pysselgumman

Jag känner igen det där med det rika djurlivet från min lilla stuga. När jag i dessa mörka höstkvällar letar mig ut till utedasset så väntar jag mig nästan att nån älg ska komma och putta omkull mig....

2011-08-31 @ 21:34:33
URL: http://bodil.pysselgumman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0