Tjejer med trähus

Efter att ha läst senaste numret av Gård & Torp
mailade jag Louise
hon som renoverar Emmas hus och skriver i Husdagboken

En ung tjej med ett gammalt hus
och många frågor som liknade mina verkade det som

Det är så roligt att ha kontakt med andra i samma sits
alla ni som läser min blogg
och bryr er om samma saker som jag

Jag pratade med en bekant om det här i veckan
att vi är lite tjejer runt om i landet med samma intresse
lika galna
lika modiga
Vi pratade om att man skulle starta ett nätverk
kanske ha en hemsida

"Tjejer med trähus" tyckte han vi skulle kalla oss
Ingen dum idé va?
Vi kan ju faktiskt ha väldigt mycket glädje och hjälp av varandra...


Kommentarer
Postat av: Andrea

Gu va kul idé! Jag skulle jättegärna vara med i ett trähusnätverk. :)



Men samtidigt, jag jobbar i en bransch med nästan bara men och jag brukar säga att män är också människor. ;) Varför inte focusera på ålder istället? "Unga byggnadsvårdare". Tänkte på den unga killen som var med i Gård och torp för ett tag sen, du la upp nån bild på hans hus. Han är ju också unik, ung, ensamstående kille som bor i och renoverar ett torp.



Hmm.. Det här tycker jag att vi ska spinna vidare på! :D



2011-04-04 @ 13:41:09
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/
Postat av: Viola_T

Måste man vara ung för att vara med? Sen 20-årsåldern har jag våndats över vad som skulle hända med morfars hus. Nu är det MITT.

2011-04-04 @ 17:48:19
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Lotten

Du är väl en tjej Viola? ; )



Jag tänkte nog spontant att det skulle vara roligt med en gemenskap bland byggnadsvårdsinntresserade tjejer (och med det menar jag kvinnor i alla åldrar). Vi får väl kalla den "kvinnor och trähus" så inte någon känner sig diskriminerad. Men männen då? Och stenhusägarna? Och de som inte har ett hus men drömmer om ett? Ja hörni, jag vet inte var man ska dra gränsen. Tanken är ju att skapa gemenskap, inte att stänga någon ute : )

2011-04-04 @ 18:36:30
Postat av: Sofia

Ja hur har det gått med denna idé nu då??? Nyfiken till tusen!!!!! :)

2014-01-11 @ 23:41:04
URL: http://sapphireandsunbeam.blogg.se
Postat av: Lotten

Jag måste erkänna att det inte blev nåt av Sofia. Men det kanske är dags att väcka liv i den idén igen? : )

Kul att du tar dig tid att läsa igenom min blogg!

2014-01-11 @ 23:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0