Torparkläder

Jag har äntligen skaffat mig en riktig torparoutfit! Kläder som är praktiska och slittåliga och torpiga. Eller egentligen snarare hantverkiga. Såna har jag aldrig haft och det är synd. Det är synd att hålla på att hugga och måla och gräva i sina vanliga kläder. Och vad jag nu har upptäckt är hur mycket mer är värme det är som sitter i kläderna. När jag fått på mig mina Fristads snickarbyxor stiger självförtroendet plötsligt i höjden. Då går jag går runt och tror att jag är åtminstone fastighetsskötare och kapabel till det mesta, händig som jag är! Förutom snickarbyxorna har det blivit en murarskjorta- bara för att den är en klassiker- och ett par rejäla arbetsskor.

Här sitter jag och känner mig snygg och bra i mina Fristadsbyxor:






Kommentarer
Postat av: MrsUniversum

Tjusig och praktisk outfit!

Jag har övertagit svärfars gamla Fristads hängselbyxor med utsvängda ben och metallknäppen på axelbandet. De är så fina att det är nästan så jag inte nämns använda dem.

2010-05-06 @ 09:22:58
URL: http://mittuniversum.wordpress.com
Postat av: Lotten

Låter skitsnyggt! Du ska du alltid vara värst ; )

Du får ha dem vid speciellt högtidliga tillfällen, invigningar och sånt.



Undrar var min morfars alla gamla brallor är??????

2010-05-06 @ 09:45:22
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: torpare också

...ser ut så lycklig i sina hängselbyxor...

2010-05-08 @ 20:18:58
Postat av: Linus

Söt du är! Är max din pojkvän?

2010-08-11 @ 14:39:23
Postat av: Lotten

Ha ha... tack så mycket : )

Ja, Max är min pojkvän.

2010-08-11 @ 17:17:33
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Pia Wiman

Hej!

Jag har sökt efter murarskjortor med ljus och lykta men hittar inte några. VAR HAR DU KÖPT DIN?



Tacksam för tips!

Bästa hälsningar

Pia Wiman

2010-11-20 @ 17:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0