Snödropp

Jag tänker mig att vårvinter har ett samband med snödroppar. Och att snödroppar i sin tur har ett samband med snödropp från taket. Och jag tänkte mig att detta antagligen hände just nu på torpet och jag hade rätt.
 
Om det finns en årstid mellan vinter och vår så är den alltså nu, åtminstone här. Och hos mig betyder vårvinter beskärning av äppleträd, kalkning av fruktträd, rosor, pioner och syrener och rensning av fågelholkar. Och upptäckten att de flesta hade valt mossa men att en familj hade byggt sitt lilla bo av löv.
 
Och vad jag tycker om den här känslan av att vara ett med en plats. Vad jag är lyckligt lottad som får känna den och vad synd det är att inte fler får det. Jag föreställer mig att detta är att bo- på riktigt. Att människor inte är gjorda för att bo i betongkuber. Men vad vet jag om andras drömmar... Jag vet bara att i ett gammalt hus som måste underhållas och med en trädgård som gränsar till vildmark bor man med hela kroppen.
Och att kroppen och själen hänger ihop.
 
 

Kommentarer
Postat av: Marcus

Hej Lotten!

Skall man kalka frruktträd?

2015-02-24 @ 22:11:35
Postat av: Lotten

Ja jag har fått för mig att åtminstone körsbär gillar kalk. Men jag är ingen expert ; )

2015-02-24 @ 22:24:25
Postat av: Veronica

Åh vilken underbar blogg dett är. Gogglade efter lite torpbloggar och hittade hit :) Ha en underbar dag.

2015-03-08 @ 09:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0