En vuxen kvinna, en labrador och två körsbärsträd...

Tänk att en vuxen kvinna, en labrador, två körsbärsträd, två syrenbuskar, en smultronschersmin, två bondpioner och tre säckar kogödsel får plats i en Saab v4! Det tror man inte när man ser den... Olle lekte att han var en djungelhund som satt och spanade ifrån sitt gröna gryt när vi körde vägen till torpet med bilen full av grönska.

Sist jag var på torpet grävde jag några gropar längs tomtgränsen. Planen var att anlägga en syrenhäck men så plötsligt gick det som det går ibland när jag håller på med något- planerna ändrades! Jag såg framför mig en körsbärsport vid infarten till huset. Två resliga, knotiga och blommande bigarråer som markerar entrén. Jag åkte hem och kollade upp sorter och kom fram till att Gårdebo nog skulle bli bra. De är härdiga och storväxande och bären verkar smaskiga. Igår planterade jag dem och nu hoppas jag att de ska ta sig och trivas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0