så i år

Mina fröer har kommit!
I år beställde jag ifrån Runåbergs fröer. Jag gillar att de har de där gamla, enkla sorterna som inte är så självklara överallt. Ekologiska är de också.
Såpnejlika tex, är inte helt lätt att få tag i, kanske för att den närmast betraktas som ett ogräs? Myskmalva blev det också. Vilda ringblommor, fingerborgsblommor och akleja, den oförädlade sorten. Den inte heller så lätt att hitta i affärerna även om man så klart kan plocka fröer själv om man hittar några. Förutom de här blommorna tänkte jag så pionvallmofröerna jag fick av Andrea samt göra ett nytt försök med trädgårdsnattviolerna som inte alls ville sig förra året.
 
Inga avancerade nyheter på torpet i år alltså
och det verkar som om grönsaksodlingen får vänta ännu ett år...
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Halleluja - där finns det Vallört! Tackar för tipset. Tyvärr är de slut för tillfället men det ger mig ju lite tid att se om det blir något av de fröerna som jag samlade in i höstas... Så nu har jag en "Plan B"!

2013-04-11 @ 19:41:51
Postat av: Andrea

Vilka fina fröpåsar!

Lycka till med Pionvallmon! Hade helt glömt bort att det var den som jag hade i små krukor, nedgrävda i potatislandet. :)

2013-04-16 @ 12:43:35
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0