1800-tal med en touch av 1960-tal

Min vana trogen åker jag till handelsträdgården en sväng nu på hösten då de säljer ut perenner för halva priset!

Jag har hittat min nya favoritblomma dagöga. Och äntligen har jag fått köpt en höstanemon och några oregano! Och en ny förälskelse som jag bara inte kunde låta bli; vit höstaster. Och så lökar förstås! Kejsarkronor som jag hoppas ska ta sig, skilla som ska växa under äppleträden och så två sorters botaniska tulpaner. Jag har fått för mig att de kanske inte är lika poppis hos rådjuren som de vanliga, det blir spännande att se!

Jag börjar ta mig lite friheter i trädgården nu märker jag, är inte lika noga med att växterna absolut måste vara gammaldags utan följer mitt hjärta lite mer än innan.

Fast här är bilder på några blommor som var så vackra att jag bara var tvungen att ta några kort på dem men som ändå inte kvalade in till mina rabatter:
 
 
 


Ett (till) tema för torpets trädgård har så smått börjat utkristallisera sig;
1800-tal med en touch av 1960-tal, mitt favoritårtionde!

Har ni tänkt på hur fint det är med blommor i kombinationen gult och rosa?

Kanske förstår ni min vision lite bättre om jag visar de här bilderna:
 
 


Mums!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Får en längtan efter våren...

2012-10-03 @ 20:27:43
URL: http://flyttatorp.blogspot.com
Postat av: Stina Johansson

Jag förll också för höstanemonerna i somras. har planterat och de har verkligen lyst upp tillsammans med kärleksört och Rudbeckia- en höstlig rabatt.
Tidigt 1800 och 1960- mina favoriter också :)

2012-10-04 @ 13:57:34
Postat av: Marcus

Härliga bilder!

2012-10-05 @ 06:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0