Vårsol och snedklaffar

Så här korta skulle alla vintrar vara om jag fick välja...
I mellandagarna gjorde jag det sista på torpet inför "vintern" och igår (bara lite drygt 2mån senare) var det vårpremiär!
Solen sken och isen sjöng och det var så fridfullt.
Vi grillade korv över öppen eld, fikade i solen och gjorde lite, lite nytta också.
Jag fick nämligen min första lektion i motorsågning och det var stort!
Vi tog hand om en gammal gran som låg och skräpade och vår-röjde lite och jag har varit med och kapat och kvistat.
Jag har en väldig respekt för maskiner och blir lite nervös redan inför borrning med borrmaskin men det är rätt användbart med motorsåg så jag tänkte ge oss en chans att bli vänner.
Vad säger ni andra tjejer/kvinnor, motorsågar ni?

Och så kom en möbel till sitt nya hem.
En liten pjäs på 150år, gjord i massiv ek.
Jag har letat efter en byrå med snedklaff ett tag och på loppisrundan i helgen hittade jag denna för 600:-.
Vid den tänker jag minsann sitta och skriva mina obligatoriska brev till Amerikat!
Den behöver lite kärlek och den illgröna färgen är en senare bemålning så den tänker jag ta bort.
Men det är precis lagom jobbigt att fundera över vilken färg som blir vackrast att måla med istället...



Här är lite fler snedklaffar att inspireras av:



















Kommentarer
Postat av: Marcus

:)

Den första möbel jag köpte var en löjligt dyr snedklaff. Jag älskar den och den passar inte in och är olidligt tung. Tog lite möbelvax på den på 90-talet. Fint tycker jag.

2012-03-07 @ 18:37:17
Postat av: Lotten

Ja det är verkligen gedigna möbler : ) Men passar den inte på erat torp?

2012-03-07 @ 19:16:05
Postat av: Rolf Erik Nikula

Hej

Är det bara jag som kallar detta för en sekretär? eller har jag helt fel?

2012-03-07 @ 21:42:59
URL: http://nikulaglemminge.blogspot.com/
Postat av: beciell

Passa på, sista chansen att TÄVLA om ett par RAY BAN SOLGLASÖGON i min blogg: http://beciell.blogg.se/2012/march/bloggtavling-vinn-ett-par-ray-ban-wayfarer.html

2012-03-07 @ 21:58:09
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: Marcus

Jo jag kallar dessa för sekretär. Man kan även använda namnet kontor om man vill nörda till det lite. Älskar den.



Köpte ju stugan färdigmöblerad. Jag hade gärna flyttat min snedklaff dit men den har ingen naturlig plats där. Bättre om jag fixar till lägenheten i majorna så den passar in där istället... Härliga bilder på din renovering av din majornalägenhet! Inspirerande.

2012-03-07 @ 22:07:53
Postat av: maria

En fråga. är det möjligt att ligga på blogg.se se listan en eftermiddag och sen försvinna därifrån ?



Jag låg på plats 4 idag och nu är jag borta. HAHAHA

Jag som var så glad !

Har du nonn aning ??



Kram Maria

2012-03-07 @ 22:29:45
URL: http://iahoglund.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi köpte motorsåg förra året, en mindre eldriven sak. Vi har redan använt den en hel del och jag gillar det! Kanske lite läskigare med en större modell. Bra verktyg och redskap är rätt viktigt... Såg ett fint torp till salu i Marksområdet i veckan, på Hemnet. /Sara

2012-03-08 @ 07:19:30
URL: http://kllstorpet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0