Besök i Bäck

Idag behövde en väldigt sliten Lotten piggas upp litegrann
och vad är bättre medicin än att åka och titta på ett gammalt hus?

Det var visning på det här huset som jag har spanat på länge
så dit åkte jag i gott sällskap med min lika husgalna farbror




Huset är väldigt välbevarat och riktigt spännande!
Ett sånt där hus som man kan gå vilse i...
Men det är ca 120 kvadratmeter för stort för mig och ligger ganska nära en väg
så det är inte helt perfekt för en ensam ung dam

Om inte:

1) Någon vill köpa det ihop med mig (huset har två stora lägenheter vilka gott och väl rymmer en normalstor barnfamilj vardera)

2) Damen startar en verksamhet i huset tex en byggnadsvårdsbutik (he he). Det är klockrent för det ändamålet nämligen. Man kan till och med göra det à la Gysinge och måla det glatt i himlens alla olika nyanser av linoljefärg. Läget är toppen, och huset skulle kunna rymma butik på nedervåningen och bostad på övervåningen....

Någon annan som är sugen kanske?
Fint är det iaf, och billigt!

En bit därifrån stannade vi till vid Bäcks lanthandel, också det en upplevelse. Jag har faktiskt aldrig varit där inne tidigare fast jag har åkt förbi många, många gånger. Men det är verkligen en härlig lanthandel av den gamla skolan. Lite mer personligt, lite mer närproducerat och inte så... noga.

Inredningen bestod bland annat av pärlspånt, skomakarlampor, gamla handelsdiskar, ett handhyvlat brädtak, diverse burkar och skyltar. Och så ungefär två exemplar av varje matvara.










Kommentarer
Postat av: Johan S

Vilket kök! Vill ha!

2012-02-23 @ 23:23:48
Postat av: Lennart

Kanske för upplevs stort just nu, men tillfället kanske inte kommer igen...

2012-02-24 @ 08:23:49
Postat av: MrsUniversum

Va, är lanthandeln på riktigt? Inte en filmstudio????

2012-02-29 @ 11:26:10
URL: http://mittuniversum.wordpress.com
Postat av: Lotten

Ha ha... Nej den är alldeles äkta! Min farbror handlade mjöl och jäst : )

2012-02-29 @ 14:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0