Goda grannar

Det finns en granne på torpet som jag ännu inte hade hunnit bekanta mig med
men som alla andra pratade så varmt om
Och dom sa att han är duktig på att snickra!

Så i lördags samlade jag mod och gick förbi för att säga hej
Och kolla om han ville ha lite jobb....

Det är nämligen som så att flera fönsterkarmar på torpet är dåliga och behöver bytas ut, helt eller delvis
Om jag reparerar dem själv kommer det inte bli bra,
jag har helt enkelt inte de rätta verktygen!

Men det visade sig att ovan nämnda granne hade ett mindre snickeri hemma
och var positiv till att fixa karmarna åt mig
om jag ordnade virke...

Det slog mig att timret jag köpt för att lägga in i huset skulle räcka till fönsterkarmar också
och dessutom bli riktigt bra till det
För vad kan vara bättre än riktig senvuxen furu?

Så jag tågade iväg bort till grannen,
först med dörrkarmarna och sen med timmerbitar



Ytterligare ett stort problem närmar sig en lösning
Vad har jag gjort för att förtjäna så här bra grannar!?

Kommentarer
Postat av: Sara

Görbra!

2011-09-26 @ 20:39:16
URL: http://kllstorpet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0