Bårdfrossa

Bården jag visade här hörde tydligen hemma vid tiden för förra sekelskiftet
så jag har gett mig ut på jakt efter andra bårder
som passar mitt torp bättre i tiden

Duro hade alltså ingen
Gysinge har en med mönster från sent 1800-tal men den var ganska dyster
Lim och handtryck har ingen heller, konstigt nog

Hallå! Hade de inga bårder vid mitten på 1800-talet eller?

Men så kollar jag in på Handtryckta tapeters hemsida och jo jo... det var där de gömde sig 
De mest fantastiska kreationer:













Men om jag förstått saken rätt så kostar de här godbitarna sisådär 200kr. Per meter!

Kommentarer
Postat av: Viola_T

Vad roligt du har det som kommit så långt i planeringen.

2011-09-01 @ 17:18:59
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Lotten

Ja, varför inte njuta av det roligaste så länge som möjligt? : )

2011-09-01 @ 17:43:11
Postat av: lell

Varför inte göra en schablon...?

Jag köpte från stencil-library.com Visst lite pilligt men kul när det är klart!

2011-09-02 @ 08:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0