Inte så flashigt

Hovås är ett av de snobbigaste områdena i Göteborg
där bor stans rikaste människor och där ligger många flotta hus

Och det här...



Jag hade nöjet att besöka Hovås minst snobbigga och flashiga hus igår
Ett hus som har legat där sen golfbanan var kohage och hela Hovås var landsbygd
Sen långt innan väg 158 delade samhället i två och störde det lantliga lugnet
En kvarleva från en annan tid





























Den senaste "renoveringen" gjordes på 50-60-talet någon gång
och sen fick tiden stå still
Jag gillar kontrasten som blir mellan romantiskt, vitmålat sekelskifte
och lite popiga, galna och glada retroföremål

Och det var roligt att se lite Ballbomöbler
de är ganska fina ändå

Kommentarer
Postat av: Tultan

Vilka fina kort, Lotten! Mitt hjärta längtade dit lite nu, till en nyårsdag med släkten och Iris alla kakor =)

2011-05-24 @ 16:26:32
Postat av: Katarina

Hej!

Tack för en fin blogg. Jag brukar läsa och bli uppiggad av dina bilder och texter när jag längtar lite extra till mitt eget gamla hus.

Men jag blir nyfiken här, är det här huset bebott?

2011-05-24 @ 23:55:07
URL: http://www.themotherhoodblog.wordpress.com
Postat av: Lotten

Nej, här har bott en väldigt gammal tant tills alldeles nyligen men nu står det tomt. En vän till mig är en av arvingarna så därför fick jag följa med dit.

2011-05-25 @ 09:11:08
Postat av: Katarina

Okej. Det vilar helt klart en känsla av obebott över bilderna... kanske färgskalan hjälper till.

2011-05-25 @ 18:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0