mycket retro

Och så har jag varit i stugan i ett par dagar. Pappas stuga.
Där jag har varit varje sommar sen jag föddes.
Jag får höra ibland att stugan påminner om mig
men det är så klart tvärt om-
det är jag som påminner om stugan

Jag är så van vid hur det ser ut där att jag inte tänker så mycket på det
men om jag försöker se det med en utomståendes ögon så inser jag ju
att stugan är lite byggnadsvård
och MYCKET retro!

Visst har jag varit där och målat om här och var och satt upp lite nya tapeter
Jag har tagit bort den orangea heltäckningsmattan och det värsta murret
men i huvudsak ser det ut så här för att det alltid har sett ut så här
Sen -75

 














Kommentarer
Postat av: Anna

Så himla tjustigt!

2011-05-01 @ 10:43:38
URL: http://kulturgryningen.blogspot.com
Postat av: marcus

Snyggt med virrvarr :)

Kom förbi stugan om du är i faggorna nästa gång! Har för mig att du hade en stuga i närheten av vår.

Har några fina krusbärsbuskar som ynglar av sig om du är intresserad så kan du få spada upp dom :D

2011-05-02 @ 07:56:58
Postat av: Lotten

Javisst är det Upphärad! Jag kommer gärna förbi erat nån gång, denna gången antag jag att ni inte var där eftersom det var mitt i veckan.

2011-05-02 @ 09:52:09
Postat av: marcus

Du har rätt. vi är där på helgerna om det inte är något lov. Är du i Upphärad ofta nu på sommaren?

Du är mycket välkommen, även med gäst!

2011-05-02 @ 17:14:14
Postat av: Lotten

Tack! Jag vet faktiskt inte hur mycket jag kommer att vara där. Det har ju inte blivit så mycket på sista tiden eftersom jag har torpet nu, men det var underbart skönt att vara där nu i veckan så det känns som om det kommer att bli mer... I stugan är det liksom inget som behöver göras, där kan man bara vila : )

2011-05-02 @ 17:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0