En extra dimension

Tillvaron innehåller alltid en extra dimension för oss som älskar hus.
Att åka bil längs en ny väg är ett äventyr, för det finns alltid nåt fint hus att titta på.
Själv tittar jag på hus när jag ser på film också
inte minst när jag ser en film för andra gången, som nu med Män som hatar kvinnor...

Den här lilla stugan är inte dum alltså!
Omålade paneler som smälter in så vackert i landskapet
Och vackra vitmålade fönster som bryter av.
Jag får inspiration till torpets veranda som ska byggas en dag
den får gärna se ut som den lilla glasade entren på bilden fast ett par storlekar större

Och det här med att bygga till hus på längden är sannerligen inte så dumt...



Invändigt är det också inspirerande
Josef Frank möter 1700-tal
En lite oväntad men väldigt lyckad blandning


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Lotten! Nu när våren börjar anas är det väl dags för vår sammankomst? Vi kan ju hålla utkik efter en lämplig (helg)dag? Vore kul att se Floringsås.

2011-03-23 @ 09:36:05
URL: http://kllstorpet.blogspot.com
Postat av: MrsUniversum

Alltid intressant med dina reflektioner! Långa hus ger så behändiga rum och så ljusa gavelrum med fönster åt tre håll. Parstugan är kanske landets bästa bostadsplan?

2011-03-23 @ 12:20:49
URL: http://mittuniversum.wordpress.com
Postat av: Andrea

Jag gör precis som du och tittar på vackra hus vart jag än åker! Nu har jag börjat cykla till jobbet och passerar många fina hus, och i lagom fart så att man hinner titta ordentligt.



Du är så välkommen så till Torpet på fika i sommar! té eller kaffe? Med eller utan mjölk? ;)

2011-03-23 @ 13:28:43
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

igenkänning...alltid denna jakt på att finna nya fina hus, jag planerar att ta med mig kameran en dag och stanna till vi varje vacker byggnad under min bilväg till och från jobbet, det finns en hel del fina byggnader den vägen...några kommer heller inte stå kvar så länge till befarar jag:(

2011-03-27 @ 12:03:08
Postat av: Karin Joelsson

Hej Lotten!



Jag kollar in din fantastiska blogg ibland, när jag vill drömma mig bort. Du gör så fint!



Ville bara säga det (och att jag har varit på den där betesmarken som huset i Män som hatar kvinnor ligger på. Eller huset ligger inte där i verkligheten, det är inklippt, typ... Betesmarken ligger i Nacka-trakten, strax öster om Sthlm, och jag hamnade där i jobbärende.)



Ha det gott!



/Karin

2012-01-27 @ 17:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0