Så här ska livet vara

Det var jag och Olle och gräset och blommorna och trädkronorna och solglittret.

Jag har vilat och ändå fått gjort en massa saker
Renoveringen är rolig igen!

Jag har bekämpat skogen som vill växa i min trädgård
och grävt upp en massa små träd som inte ska vara där
Och rensat och burit och kånkat

Och jag har flyttat en väldig massa golvbrädor från vindsbjälklaget för att kunna såga ner bjälkarna för att kunna använda dem som golvbjälkar för att lägga de fina golbrädorna på!

Ja ni förstår, saker går runt.

Snickar Susanna, min bästa husvän, var och hälsade på.
Det finns ingen som tycker att mitt torp är så fint som hon gör!
Det är så härligt med någon mer än jag som verkligen ÄLSKAR gamla hus
även de trasiga och ledsna
Och vi är grymma på att nosa upp gamla hus och byggnadsdelar

Bygga hus ska vara lätt och roligt och till och med billigt
Hon är grym, Susanna, ser möjligheter och är underbart galen!

Och vi lagade hängrännan som knäckts under snömassorna i vinter
och hittade fler stenar i trädgårdsgången, gömda under gräset

Så här ska livet vara!














Kommentarer
Postat av: Sara

Visst var vi på landet! Vilken helg, vilket väder! En härlig känsla att gräva fram gamla stenplattor, som någon nnan bemödat sig om att lägga just där.

2011-06-07 @ 10:18:20
URL: http://kllstorpet.blogspot.com/
Postat av: Frida

Härligt att det känns kul igen! Fina bilder - det ser njutbart ut.

2011-06-09 @ 16:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0