Flyt

På torpet har jag två grannar som en gång var bästa vänner men inte längre pratar med varandra.
Båda hälsar på hos mig ibland och de försöker överträffa varandra i manlighet och vinna över mig på sin sida.
Jag tänker inte ta någons parti men det är trevligt för mig när de kommer förbi och vill vara den som hjälper mig mest, den som är den bästa grannen! Igår kom den ena på besök, han hjälpte mig att såga ner en takbjälke och lyfte ut timmret som legat inne i stugan sen i höstas. Och. Han var först med den stora nyheten...

Skogen bakom torpet ska gallras och skogsägaren ska lägga 60 000kr på att fixa till min väg för att kunna köra timmer på den. Detta är enastående bra! I nuläget är det bara modiga människor med riktigt fula bilar som vågar köra de sista 800 metrarna som leder fram till min stuga. På vinterhalvåret går det inte alls. För mig har den dåliga vägen varit ett problem, ett problem som nu verkar lösa sig helt självt. Kan man ha sånt flyt?

Här är min väg när den är som allra finast:

Kommentarer
Postat av: Viola_T

Japp, nu kan du få invasion av bekanta, främmande ;-) Nästa midsommar kanske blir stort firande på ditt torp. Härligt!

2011-06-15 @ 11:58:09
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Anna

Din blogg är bara underbar, följer den flitigt :)Du inspirerade mej att skaffa min :D // Anna

2011-06-15 @ 17:38:50
URL: http://torparanna.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hej!



Jag har följt din blogg ett bra tag nu och jag måste bara få säga att du gör ett jättefint jobb! Min sambo och jag var också intresserade av torpet, men för oss var det lite för mycket att göra... jag har tänkt en del på stället och undrat över vem byggde det från början så långt bort från samhället och jag har även funderat på vem som till slut köpte det och om de nya ägarna tar hand om det... nu har jag fått svar på båda mina frågor! ;0)Lycka till med torpet!

2011-06-19 @ 09:57:39
Postat av: Lotten

Vad roligt Sandra! Då vet du också att vägen fram till huset inte är den bästa... ; ). Köpte ni något annat torp istället?

2011-06-19 @ 11:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0