Sommarkärlek

Jag tänkte göra en väggalmanacka med blombilder från torpet.
Så jag satt och pillade med det ett tag men glömde sen bort projektet.
Nu är det ju lite för sent.
Men jag hann välja ut 12 bilder som jag tagit på blommorna på torpet
både vilda och odlade.
Ni ska få se dem,

























Det känns nästan overkligt att det såg ut så här
och kommer se ut så här igen.
Sommaren är som en dröm långt borta nu.
Så mycket grönska och färger
kan väl aldrig finnas i verkligheten?

Och det var märkligt när jag satt och tittade igenom mina bilder från året som gått
att inse att jag hade tagit så mycket bilder på blommor och växter.
Jag gjorde det liksom i förbifarten med tankarna fästa på huset
men den fanns ändå där hela tiden
min stora kärlek till naturen


Kommentarer
Postat av: Andrea

Wow, jättefina bilder!



Längtar verkligen till sommaren, till ledighet och till torpet..

2011-02-11 @ 12:08:01
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka fantastiska bilder! Jag beundrar verkligen ditt arbete med att försiktigt renovera ditt lilla torp. Ser fram mot nya foton från ditt torp nu när det faktiskt snart är vår igen :-).



/Åsa

2011-02-13 @ 18:21:13
URL: http://kringlorochkrusiduller.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag skådar prästkrage, ?, solros, viva, ros, påsklilja, iris, löjtnantshjärta, rudbeckia?, ?, iris, och hundkex? Har jag prickat rätt?

2011-02-15 @ 07:20:19
URL: http://kllstorpet.blogspot.com
Postat av: Lotten

8 poäng av 12 möjliga Sara! : Bild nr 2 är ju en vildros, stenros eller vad de nu heter. Bild 7 är en vintergröna, ingen iris. Nr 9 är fatktiskt också en solros tror jag, fast en mini-variant. Ingen Rudbeckia alltså. Och så missade du att nr 10 är en Syren! Illa illa... Märks att det var länge sen de blommade nu ; )

2011-02-15 @ 08:45:42
Postat av: Sara

Fasiken, efter alla trädgårdsböcker jag plöjt igenom denna vinter borde jag ha tagit alla...

2011-02-15 @ 13:09:42
URL: http://kllstorpet.blogspot.com
Postat av: Johanna

Åh vilka underbara bilder! längtar så mycket efter våren och sommaren nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen, härligt att påminna sig om hur det om några månader kommer att vara igen :)

2011-02-16 @ 10:01:56
Postat av: Emelie

Vilka vackra bilder! Nu längtar jag efter våren. Och jag är väldigt nyfiken på vad som kommer dyka upp i vår nya trädgård!

2011-02-18 @ 16:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0