ÄNNU mer

ÄNNU mer kulturhistoria åt folket blir det visst
för Hemtex nytillverkar just nu textilier med mönster ifrån Sundborn
Dukar, förkläden, handdukar, gardiner, kuddar och grytlappar med tolkningar av Karin Larssons fina broderade mönster finns att köpa, alldeles nya och alldeles jättefina!

Fint är också att 10% av förtjänsten går till Carl Larsson gården i Sundborn

Jag är nästan lite ledsen över att mitt torp inte är ifrån sekelskiftet
för då hade de här textilierna varit jättefina där
Men istället gav jag min mamma ett par av sakerna i julklapp 
att ha i sitt sekelskifteshus

Vågar man kalla detta för en trend?
Är kulturhistoria trendigt just nu?








Kommentarer
Postat av: Anonym

det är inte så fint att 10 procent av vinsten går till Sundborn som man kan tro. Sanningen den är att familjen Larsson är oerhört vinstdrivande och har copyright på allt som finns där. Det är en lönande industri.

2011-12-30 @ 07:51:36
Postat av: Andrea

God fortsättning!



Ja, det är verkligen en trend tycker jag. Har varit på gång i över ett år nu, torpiga saker finns överallt! HM, Åhléns, Granit.. Och titta bara på inredningsreportagen i de stora tidningarna. Mycket gammalt och sekelskiftes. Priset på gamla grejer går tyvärr upp med den här trenden (en gammal pinnstol kan kosta upp till 1000:- i Stockholm, och då är den inte ens så speciellt fin!) men nytillverkade saker till en billig peng finns det gott om. :)



Lycka till med din långa att-göra-lista!

2012-01-03 @ 13:06:38
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0