Vattenpassande

På torpet i veckan ägnade jag mig åt att försöka lägga golvbjälkarna i rummet i ett plan.
Det är inte helt självklart eftersom bjälkarna inte bara ska ligga plant, de ska ligga i SAMMA plan.
Sådant kan och bör man kanske använda en laser till men en sån har jag ju inte.
Till min hjälp hade jag istället ett gammalt (så klart) vattenpass som följde med huset när jag köpte det.

Arbetet gick till så att jag gjorde urtag i stockarnas undersida där de låg för högt och pallade upp dem med stenar där de låg för långt ned. Och så mätte jag lite hit och dit med vattenpasset!



Men efter ett tag började jag tänka på hur dumt det vore om hela golvet blev sluttande bara för att jag använt ett gammalt dåligt vattenpass. Då kom jag på att det går att ladda ner vattenpass till min iPhone. Jag var väldigt fascinerad och lycklig över denna upptäckt och det funkade verkligen jättesmidigt!
Så där, nu har jag alltså avslöjat det. Ibland är jag (tydligen) en väldigt modern torpare som använder helt nya metoder- och gillar det!



Det blev rätt bra till sist tror jag!

Kommentarer
Postat av: Stina

Vi hade ambitionen att få allt spikrakt när vi gjorde vårt köksgolv. Till slut gav vi upp och nöjde oss med "torprakt". ;)

Då är luftbubblan NÄSTAN i mitten. Det funkade finfint för oss!

http://torpetberget.blogspot.com/2011/02/torprakt.html

2011-08-08 @ 09:35:19
URL: http://torpetberget.blogspot.com/
Postat av: Lotten

Ha ha... skönt att höra! Ja, bara inte maten rullar av bordet så är det ju egentligen rätt lugnt : )

2011-08-08 @ 14:42:10
Postat av: marcus

Jag har en "laser" om du vill låna. Den är billig och den är svår att se om solen lyser in men den funkar. Tror till och med att jag har två liggandes. De är inte dyra att köpa. Under hundralappen betalade jag.

2011-08-10 @ 06:44:55
Postat av: jessika

smidigt

2011-08-10 @ 07:15:19
URL: http://karppinen.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej Lotten. Var kan man köpa äggoljetempera i Göteborg, tror du?

2011-08-12 @ 07:51:42
URL: http://kllstorpet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0