Jag skäms lite över att säga det här...

...men ska jag vara helt ärlig hade jag dömt ut Duros kollektion med Gammalsvenska tapeter som vanlig, tråkig och själlös fejk. Inget för mig alltså. Men idag gav jag provtapetetseringen på deras hemsida en chans och blev väldigt förvånad över hur fint det blev. Det spelar ju ingen roll hur enastående vackra tapeter de gör på Lim och Handtryck, jag kommer ju inte ha råd med dem ändå! Duros tapeter är mer i min prisklass.

Någon av de här kombinationerna skulle jag nog kunna leva med:





Får man inte lite mittenavartonhundratalet-vibbar av dessa tapeter så säg?
Den förska kombinationen är finast men kan nog bli lite väl grön till min gröna kakelugn...

Jag blev väldigt förtjust i den söta bården men har svårt att datera den. Vad tror ni, hur gammalt kan det mönstret vara? Är det heltokigt till tapeterna eller kan det funka stil- och tidsmässigt?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag gillar verkligen den översta kombinationen. Bården är daterad till sekelskiftet 1900. Jag har själv den bården, med den matchande blommiga tapeten.

2011-08-12 @ 14:01:20
URL: http://kulturgryningen.blogspot.com
Postat av: Andrea

tycker inte alls att du ska skämmas! Även om de inte är handgjorda, även om de är massproducerade så är de riktigt fina. Jag har Dellen i köket. :)



Den översta kombinationen är finast, men förstår om det blir för grönt. Är det redan dags att tapetsera för dig? Kul! Då ser plötsligt rummet så färdigt ut.



Lycka till!

2011-08-16 @ 07:48:56
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/
Postat av: A House With A View

Jag tycker de du visar är jättefina!!! Det är fint med brokiga mönster på tapeter tycker jag, och gärna med mycket färg! Jag har mycket vitt hos mig men har successivt börjat tillsätta mer färg och mönster allt eftersom jag renoverar.



Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

2011-08-18 @ 14:34:34
URL: http://[email protected]
Postat av: Anna

Har precis som andra Anna högst upp haft den matchande blommiga tapeten och bården. Bården är helt otroligt vacker.

Har du testat med en beige enfärgad tapet bakom den bården???

Tyckte av det du visade att den översta kombinationen var finast, klarar inte riktigt av "fel" färgkombinationer :P

Men du är så duktig så du sätter nog helt "rätt" tapeter på väggarna som passar just dej :)

2011-08-19 @ 02:43:14
URL: http://torparanna.blogspot.com
Postat av: Lotten

Nej Andrea, det är inte dags att tapetsera än men jag förbereder mig noga inför den dagen då det äntligen är dags ; ). Jag drömmer alltså...



Anledningen till att jag tog med den nedersta kombinationen med den blåa tapeten är att jag tänker att man inte matchade på samma sätt förr. Då valde man ju oftast en bård med en helt annan färgställning än tapeten. Men i det här fallet funkar det nog inte så bra... : )

2011-08-19 @ 12:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0