Den vilda trädgården



En annan bok som följde med mig hem från bokrean var "Den vilda trädgården" av Gabriella Dahlman.
Jag bäddrar igenom den om och om igen och har svårt att få nog
Den har en kombination av väldigt vackra foton och en syn på trädgård som tilltalar mig

Tydligen är "den vilda trädgården" ett begrepp i trädgårdsvärlden
och det glädjer mig för då är jag inte ensam längre
Gabriella skriver om lundar, ängar och tjärnar
om trädgårdar som gränsar till det förvildade
som anpassas och flyter ihop med den omgivande naturen

Hon säger kloka saker som att man ska ha mycket av allt och att man ska låta växterna visa vägen
och hon verkar även ha en fin känsla för vikten av rumsligheter i en trädgård
något som jag tror glöms bort ibland

Titta på hennes blogg om ni vill

Kommentarer
Postat av: Pite ByggnadsvårdsErica

Hej



Vilket jättebra boktips! Måste nog till biblioteket och låna hem den. Börjar suga lite i trädgårdstarmen nu när våren och sommaren är på intågande :-)



Våriga hälsningar Erica Pite Byggnadsvård

2011-04-10 @ 19:50:11
URL: http://www.pitebyggnadsvard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0