Rimfrostdrömmar

Vi har haft en väldigt kall men otroligt vacker helg på torpet. Pappa och jag.

Jag kan berätta att det var ganska kallt att sova i husvagn i nästan 10-
Men den frostklädda världen som mötte mig när jag gick upp på morgonen hade jag inte velat vara utan.





Allra helst hade jag nog suttit inne stugan och tittat ut genom ett fönster gnistrande av rimfrost.
Med en värmande brasa knastrade i kakelugnen...

Tänk er en pelare av vit rök som stiger ur den lilla skorstenen och rakt upp mot himlen!





Medan morgonkaffet puttrade på järnspisen i köket...




Kommentarer
Postat av: Eija

Dina vackra bilder får mej nästan att tycka om kylan - men bara nästan! Vilken feeling du förmedlar...

2010-10-18 @ 01:04:19
URL: http://norrfrid.blogspot.com
Postat av: marcus

Mycket vackra bilder, som vanligt. Helgen var fantastisk. Vackert väder och kalla nätter. Det sved i skinnet när man skulle ut på dasset.

2010-10-18 @ 07:13:36
Postat av: Viola_T

Vackert!

Tänk då man bodde i torpet året om och kunde följa årstiderna på nära håll. Inte alltid så roligt men så svårt som vi nutida svenskar vill göra livet förr i tiden, tror jag inte alls att det var för jämnan.

Och en frigolitsits på dasset gör susen. Jag vet för jag har levt ett år utan dagens alla moderna bekvämligheter.

2010-10-18 @ 09:33:12
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Lotten

Ja, jag ville nästan inte åka hem trots isen på vattenhinken på morgonen och de kolsvarta nätterna. Det är så häftigt att få vara nära naturen och årstidernas växlingar. Jag tror de hade något förr som vi moderna människor ofta saknar. Jag tror man mår bra av att leva så nära naturen trots att det ibland tar på krafterna.

2010-10-18 @ 11:02:00
URL: http://litettorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0