Det var längesen vi var på Gotland

Jag har läst en så fantastiskt fin bok mina vänner.
Eller läst var en lögn, jag har dreglat i den. Nästan gråtit över den, så fin är den. Byggningar u häusar heter boken och fotografens namn är Göran Ström.

Texten är säkert superintressant men jag har inte kommit längre än till bilderna.
För vilka bilder!



















Det här är hus som hus ska se ut. Tidlösa. Rena. En del av naturen.

Både husens formspråk och fotografens bildspråk tilltalar mig.

Och säga vad man vill om snö och gråväder men det blir iallafall väldigt vackert på bild.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag läser din blogg från & till. Jag bara älskar din bilder! Vad har du för kamera? Otroligt duktig på att ta fina bilder! Jag var inne på Gård & torp, tidningen, för att kika på lite fler fina torp, tror du inte första jag väljer ut & kikar på råkar bli ditt!?

Det är något med dina bilder alltså ;) Mvh Amanda

2010-11-24 @ 18:14:54
Postat av: Frida

Det har du rätt i! Säkert snart 20 år sedan...

2010-11-24 @ 21:15:07
Postat av: Lotten

Amanda: tack, tack, tack... Men bilderna i just det här inlägget har ju inte jag tagit, det förstod du va? Menar du att du hittade mitt torp inne på husdagboken eller vad det nu heter? Märkligt... : )

Jag har en digital systemkamera, en Pentax, och så har jag ett gammalt fast objektiv till den. Och ja, jag är väldigt nöjd med ljus och färger i bilderna man tar med den.



Frida: sugen på en repris eller? Åka saab och lyssna på Olle Ljungström samt, inte minst, sova på ringmjuren : D

2010-11-24 @ 21:42:09
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag förstod det, menade många andra. Hittade din blogg för rätt länge sedan & det var just bilderna jag föll för. Du har förmågan ;) Det kan det mycket väl ha varit. Lite kul ändå. Jag är på jakt efter kamera, ska kika på en pentax... Ha det gott!

2010-11-25 @ 13:01:05
Postat av: Angelica

Huset på bild nr 7... jag är KÄR! Vilket vackert hus! Tänk lite kärlek på det där huset, så fint det skulle kunna bli. Men nu ska jag inte vara otrogen mitt eget hus som är annorlunda i sig :)

2010-11-26 @ 23:11:39
URL: http://lillakrakslottet.blogspot.com
Postat av: Where The Forest Ends

Ohh! Den där trappan bild 5 nerifrån räknat..



oj oj oj...

2010-11-28 @ 22:02:54
URL: http://wheretheforestends.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0