Schablonmåleri

Schablonmålning har jag verkligen fallit för och och nu ska jag försöka frälsa er med! 

Igår lånade jag en bok i ämnet på biblioteket:



Den innehöll många inspirerande bilder:



Det här påminner om känslan på torpet på något vis:



Den blågröna dörrkarmen är ju fantastiskt fin också!





Boken är kanon för den beskriver precis hus man gör och innehåller dessutom schablonmönster som man kan rita av och använda till sitt eget hus.

Att måla schabloner är inget man bara gör känner jag. Det finns så oändligt många mönster och färgkombinationer att välja mellan. Och de skapar helt olika uttryck. Så jag tittar och läser och samlar på bilder för att skapa mig en överblick över hur det kan ha sett ut och en möjlighet att välja det jag tycker är allra finast.
Ni ska få se fler bilder ur min samling snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0