Megaloppis i Majorna

Idag har det varit megaloppis i majorna och jag var där. Bor man i Göteborg får man ju inte missa detta kalas. Hela majorna och några till är ute på gatorna och det är väldigt skön stämning. Det är socialt och osvenskt och jag fick en känsla av att ha hamnat på 60-70-talet. Som jag vill tro att allt var då. Det blir säkert nästa år igen och då tänker jag ha ett bord på gatan och sälja fynd från förrådet jag med. Så då får ni komma!

Jag rycktes med av loppis-yran och för 95 kr fick jag en topp, en väska, en sjal, en mjölbehållare, ett porslinsfat och en halv fotogenlampa.

Dessa sakerna var till torpet:


Kommentarer
Postat av: Andrea Malmsten

Jag var också på loppis i helgen! Gjorde ett fynd till torpet, snart lägger jag upp bild. Kanske imorn.. Jättefin mjölbehållare du hittade, kommer passa perfekt på torpet.

2010-05-31 @ 09:24:33
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0