Konsum

Vi körde en ny väg igår och hamnade i lilla Hajom där vi gjorde ett fynd, en riktig lanthandel! Lilla Konsumbutiken i huset mitt ute på landet. Som om någon drev en Konsumbutik i vardagsrummet. Det var massor med folk fast det var fredag lunch, parkeringen var full. Jättelitet var det, och alla jag mötte hälsade och log och de hade en anslagstavla med anslag om ditt och datt. Tänk vad bara den där anslagstavlgan gör för sammanhållningen i en by! Här kände jag gemenskap och det är för sorgligt att mataffären i Björketorp inte längre finns kvar. Det får bli här jag stannar och handlar på vägen, hit jag cyklar i sommar. För att stödja denna fina lilla affär så att den får finnas kvar även i fortsättningen. Och så kan jag sätta upp lappar på anslagstavlan....







V:a Marks fotoklubb hade ett eget litet hörn av anslagstavlan. Undrar hur man gör för att bli medlem där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0