ett dagsverke

Nu händer det grejer på torpet! Tyvärr syns det inte så mycket än, men bildbevis har vi här:



Hela den här högen av boss har vi tagit ur vindsbjälklaget. Och det är bara hälften! Vi har tagit upp golvet på halva vinden och burit ur all isolering. Ett gediget dagsverke. Jag tänkte först spara isoleringen och återanvända den men efter att ha petat lite i den tyckte jag mest att den kändes väldigt smutsig och dammig och gammal. Det var skönt att få ut det ur huset. En ordentlig storstädning kan man väl kalla det.

Jag tycker att det är riktigt häftigt att huset inte är större eller krångligare byggt än att två amatörer kan plocka isär det och sen sätta ihop det igen. Och att en av dem är jag.

Nu mina vänner är nästa steg att ta bort innertaket i stugan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0