60-tal

Sist någon använde torpet ser ut att ha varit på 60-talet. Om inte annat så var torpets glansdagar som sommarställe då. Mycket småsaker, tapeter och färgval tyder på det. Det mesta av detta rensar jag bort för at komma åt den gamla känslan. Saker i knallfärgad plast känns ju helt fel där jag vill ha jordtoner och naturmaterial. Men det är så finurligt ordnat att det jag upplever som skräp och fult på torpet får helt nytt liv hemma i stan. I min lägenhet med mestadels 50-60 tals inredning kommer de till sin rätt och blir plötsligt snygga! Jag har gjort en hel del fynd och fått nya favoriter, här är några:


Juicepress i glas!


Sex stycken såna här sötnosar.


Glasljusstakar, jag gillar glas!


...och en tv-kanna och en ljuslykta. Här ser ni dem på plats i min lägenhet. Smälter in fint va?

Kommentarer
Postat av: L.

När vi fick veta att Torpet skulle säljas "tog/räddade" jag några saker därifrån som ligger mig varmt om hjärtat. Som en tekopp med fat i flugsvampsmönster, röd med vita prickar. Den står nu i min nya lägenhet 55 mil norr om Björketorp och påminner mig om varje sommar i Torpet. Torpet är magiskt, som magiskt underbart.

2010-10-03 @ 18:15:55
URL: http://reflectionsbyl.blogspot.com
Postat av: Lotten

Du får gärna komma och hälsa på! : )

2010-10-03 @ 22:01:38
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: L.

Får planera in en road trip nästa sommar! :)

Du fick nog mycket saker med på köpet även fast jag sitter på en gammal köksstol här som jag också "snodde" för två år sen. :)

2010-10-04 @ 12:00:14
URL: http://reflectinsbyl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0