Orusts finaste hus

Det var ju aldrig meningen att det skulle bli ett 1800-tals torp,
jag skulle ju ha en egen sekelskiftesvilla!
En sån där med två våningar och glasveranda och stora fina fönster och en massa pärlspånt överallt.
Det är dem jag har drömt om, fallit för och sedan sörjt djupt för att de inte blev mina.
Tänkte presentera 3 av dem här, som en liten serie.
Mina gamla kärlekar.
Och jag tror fortfarande att det blir en sådan en dag
bara inte som sommarstuga åt en ensam och fattig omsorgsarbetande kvinna

Vi börjar med Orusts finaste hus
Från glasverandan såg man havet och betande hästar













Ni förstår?

Kommentarer
Postat av: Nyblivna småländskan

Åh ett sånt hus drömmer jag också om... får trösta mig med att jag iallafall numera få bo med kakelugn och fina fönster.

Undra om våra drömmar går i uppfyllelse nån gång..?

Saknar dig vännen.

2010-03-12 @ 12:44:37
Postat av: Lotten

Mmm... den där kakelugnen är jag faktiskt fasligt avundsjuk på! Jag vill se kort!

Puss puss

2010-03-12 @ 13:36:23
Postat av: Nyblivna småländskan

Just nu döljs den av två stora växter och ett antal flyttkartonger, men när den väl tittar fram lovar jag att fota den, eller får du komma hit och se den i verkligheten. Till påsk kanske?

2010-03-12 @ 14:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0