Min skatt

Bitar av alla tapeterna i rummet fick följa med hem till stan i höstas
och förvaras här i en byrålåda
som en skatt
Idag tog jag fram dem igen 
för att känna efter om det var någon av dem som jag skulle vilja ha på väggarna på torpet!



Mina favoriter är inte de allra äldsta och inte de nyare
utan de från början av förra sekelskiftet, jugend och 20-tals tapeterna
De här:



Jag kan tänka mig alla dessa tror jag, kanske en våd av varje
ett galet collage!
Om jag vågade börja riva på väggarna så kanske jag kunde skapa ett konstverk.



Något är det med dem, något speciellt
för katten älskar dem och vill sova på dem så fort jag har dem framme!


Kommentarer
Postat av: marcus

finns det inte något tapetarkiv? har nått dimmigt minne av detta. Att man kan skicka in en bild och de letar fram den tapeten. Det låter dyrt, men du behöver ju inte så mycket. Annars går det säkert att köpa liknande mönster på ett vanligt tapetmagasin.

2010-03-16 @ 11:32:12
Postat av: färgtrappan7m-l

Ja, gör ett collage, men med alla småbitar. Ett collage i en ram som du sätter i något av dina rum i torpet. Det var det första jag tänkte på när jag såg dem. Jättefina!



Å urgullig katt :)

2010-03-16 @ 22:44:42
URL: http://fargtrappan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0