Snickra egna 1700-tals möbler

Jag sprang på en bok av en slump:



Fylld av bilder på otroligt vackra möbler och ritningar på hur man snickrar dem själv. Ibland behöver jag titta på sådanahär bilder för att få inspiration, för att bli påmind om att möbler faktiskt kan vara så här vackra. Det är ju inte sådana man ser varje dag. Bland all plast och IKEA kan man glömma vad kvalitet egentligen är. Här är några av möblerna:





 











En strålande idé att att göra ritningar så att händiga människor kan snickra dem själva och ett fint sätt att bevara en hantverkstradition tycker jag.

För mig som inte alls kan snickra känns det mesta för svårt men några enklare små möbler kanske jag skulle kunna klara av? Det finns även en del enklare men inte desto mindre användbara möbler i boken:









En kökshylla, en trappstege, en handdukshållare eller en pall kanske?

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.locateabuckettruck.com/2004-altec-international-bucket-truck-72/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0