Lillebror

Å det här var roligt!
Torpets lillebror kom ut på Hemnet idag:
http://www.hemnet.se/beskrivning/714215

Det ligger två km från mitt, fast då får man gå genom skogen.
Och det är helt klart en släkting.
Någon som vill bli både släkt och granne med mig kanske?
Och byggnadsvårdare då, huset är som ett museum!

Här har vi det:



Detta är en riktig enkelstuga och den är alltså lite kortare än min med bara ett fönster på entresidan.

Men även detta har en ful tillbyggnad!



Det mest fantastiskt är hur detta torp ser ut invändigt. Här kan jag få idéer till hur mitt kan ha sett ut och inspiration till hur det ska bli i framtiden.



Nu när jag ser den här spisen så fårstår jag min lite bättre. Ett sånt där fyrkantigt hål vid sidan om eldstaden har ju jag också! Och min har säkert varit så där vackert rundad också, fast den öppningen är ju igensatt nu pga att kakelugnen står där.



Jag undrar vem som har haft det som har bevarat det så här gammalt och hur mycket som är ursprungligt....
Jag måste åka dit och titta fortast möjligt!

Kommentarer
Postat av: Therése

Hjälp vad fint, det är nästan så att jag ger upp mina byggplaner och köer detta underbara...



Therése

2010-06-18 @ 19:15:10
URL: http://flyttatorp.blogspot.com
Postat av: Lina från projekt skogskojan

Hej

Nu finns bilder på listen som du önskade! Fin sida du har!

2010-06-18 @ 21:20:10
URL: http://lian.bloggsida.se
Postat av: Lotten

Jaaa! Kan du inte göra det Therése? Så kan vi träffas och utbyta byggnadsvårdstips med varandra över en fika då och då : ) Och hjälpa varandra med sånt som är svårt och tungt att klara själv...



Lina, jag så listen. Verkligen jättefin! Jag blev inspirerad att måla något likande på mitt torp.

2010-06-20 @ 21:47:10
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Otroligt vackert. sån spis kan vi fixa i ditt oxå! ska bli mysigt att spendera några dagar med dig o våra vovvar där i sommar :)

2010-07-09 @ 12:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0