Om takprojektet

På allmän begäran kommer här ett inlägg om mitt innertak.

Det är ett vitmålat brädtak, så här ser det ut:



Av någon anledning är det skarvat en bit in i rummet.

Här nedan har vi lossat de första bräderna och man kan se takbjälkarna där bakom. Det visade sig att ett par av dem var angripna av mask och i väldigt dåligt skick och tyvärr är även många takbrädor dåliga.

Ovanför takbjälkarna ligger brädorna som utgör golvet på vinden men de ligger löst där uppe på eftersom vi var tvugna att ta loss dem först för att få ut isoleringen.



Här står pappa med kroppen på bottenvåningen och huvudet på vinden och ser ut som en jätte! Det är ju den extremt låga takhöjden som är anledningen till att vi river ner taket.



Det är damm och smuts och trasiga brädor överallt!




Kommentarer
Postat av: marcus

kul att få se lite bilder från insidan :)

2010-07-05 @ 09:13:46
Postat av: Bergagårdens Lina

Otroligt vacker kakelugn! Det känns som att ert torp är på väg att få ett helt nytt liv! Jättekul!

2010-07-05 @ 10:48:22
URL: http://www.bergagardens.blogspot.com
Postat av: Therése

Tack! Jag knyckte en bild och sparade den på min dator, hoppas det är ok?! Bra för framtida bruk tänker jag:)



hälsningar/

Therése

2010-07-05 @ 23:10:49
URL: http://flyttatorp.blogspot.com
Postat av: Lotten

Gör du det Thérese : ) Det är ju bara roligt om någon mer kan ha nytta av det jag håller på med. Vad är det som intresserar dig så med just taket?

2010-07-05 @ 23:16:17
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Andrea Malmsten

Jätte läckra bilder, de där solen lyser in på dammet! Spec den sista. Att damm kan vara så vackert! :)

2010-07-06 @ 15:44:35
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/
Postat av: Lotten

Tack Andrea! : ) Är du också lite fotointresserad?

2010-07-06 @ 16:07:59
Postat av: Anonym

I "mitt" torp ligger det bara ett lager brädor som utgör både tak i köket på nedervåningen och samma brädor utgör golv på vinden. Därför är jag så nyfiken på olika lösningar. Brädorna är fina och skulle kunna fortsätta att utgöra både tak och golv och då också spara höjd, men jag vet inte om det fungerar i praktiken i ett åretrunthus. Många tankar och funderingar!



Hälsningar/

Therése

2010-07-15 @ 18:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0