Luckan i taket

För er som undrat. Så här kommer man upp till torpets vind. I kökstaket finns en lucka som man öppnar och så klättrar man upp för trappan som mest är som en stege och hivar sig upp på andra våningen!

Nu när jag renoverar torpet skulle jag kunna flytta uppgången till ett annat ställe, skulle jag kunna bygga en bättre trappa. Men... Jag tycker ju om det så här!

Nu när jag tänker på det så hade jag gärna gjort en lucka i köksgolvet också. Till skafferiet där under. Och en stege så att man kan klättra ner till syltburkarna...


Kommentarer
Postat av: Ronnie

Så torpet är alltså ett trevåningshus - inte illa!

2010-01-10 @ 02:56:05
URL: http://www.kvarterets.se
Postat av: Lotten

Ha, ha.. Nej du Ronnie, det är vinden som är andra våningen!

2010-01-10 @ 11:42:29
Postat av: Marcus

Att ha en lucka istället för en trappa kan ha fördelar. Man skulle ju kunna ha ett lås på luckan och förvara det man är rädd om på vinden över vintern. Sedan är det ju platssparande!

Jag var på visning i ett sommarhus som hade lucka i golvet. Värsta smugglarluckan som lätt kunde döljas under trasmattan. Där nere var det tomt, men det var ändå så tydligt att ägarna byggt det för hembränning.

2010-01-11 @ 12:18:31
Postat av: Therése

Vad roligt, precis det har även jag funderingar på, att bygga ett förvaringsutrymme under en lucka i köksgolvet. Så praktiskt att förvara äpplen, hemlagad sylt och saft och annat smått och gott.



2010-02-06 @ 18:25:59
URL: http://flyttatorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0